Usuaris de diferents serveis de Benito Menni CASM participen en el III Projecte Orquestra Comunitària

• Aquesta iniciativa ha estat desenvolupada de forma conjunta per Benito Menni CASM, l'Escola Municipal de Música Blai Net de Sant Boi de Llobregat i l'Ajuntament del municipi.
  • Els serveis de Benito Menni CASM que s'han implicat en el projecte han estat les Unitats de Rehabilitació Hospitàlaria, el Servei de Rehabilitació Comunitària de Sant Boi i el de Llars amb Servei de Suport.
  • A l'oferta formativa musical s'han afegit sessions de cant i dansa.

Sant Boi de Llobregat, 22 de juny de 2017._ Una vintena de persones amb malaltia mental de diferents dispositius assistencials de Benito Menni CASM de Germanes Hospitalàries han participat en la tercera edició del “Projecte orquestra Comunitària”. Aquesta iniciativa, desenvolupada pel Servei de Rehabilitació Comunitària (SRC) Benito Menni Sant Boi i el Servei de Llars amb Servei de Suport de Benito Menni CASM, enguany també ha comptat amb la implicació de persones de les Unitats de Rehabilitació Hospitalària del Centre. Aquest projecte s'ha dut a terme conjuntament amb l'Escola Municipal de Música Blai Net de Sant Boi de Llobregat, amb la col·laboració de l'Ajuntament del municipi.

Lucía Martínez, terapeuta ocupacional de l'SRC Benito Menni Sant Boi i una de les impulsores de la iniciativa, explica que el projecte ha comptat amb una primera etapa introductòria, en la qual els usuaris han pogut formar grups d'aprenentatge musical de manera individual i amb una segona fase, on han treballat amb alumnes i pares de l'Escola Municipal de Música Blai Net. En aquesta segona part, a banda de sessions de percussió, també s'ha donat l'opció als usuaris de realitzar classes de cant o de dansa, en funció de les seves preferències.

Per la seva banda, Elena Aragüés, psicòloga del Servei de Llars amb Servei de Suport de Benito Menni CASM, qualifica de “molt rellevant” la participació dels usuaris en aquesta activitat, donat que els proporciona un rol normalitzat allunyat de la malatia i vinculat a la música com a factor positiu en la vida de les persones. “Mitjançant la possibilitat de realitzar activitats comunitàries, es contribueix a la inclusió dels usuaris a la comunitat de Sant Boi, fet que suposa un pas endavant en la lluita contra l'estigma”, afirma.

Per finalitzar el projecte i concloure el curs, ahir al vespre va tenir lloc un espectacle de música, dansa i llums, que va congregar 200 persones, i va comptar amb la presència destacada de l'alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret, i la regidora d'educació del municipi, Alba Martínez. Els usuaris de Benito Menni CASM van interpretar 7 obres preparades per a l'ocasió, juntament amb la resta de l'Orquestra Comunitària de L'Escola Municipal de Música. En aquesta tercera edició també van participar les següents institucions: la Jove Companyia de Dansa de Sant Boi, el Cor Zimmermann Cafè de Santa Perpètua, el cor Blai Chorus, el cor 13 veus i el cor Collage de veus. Aquest espectacle es troba inclòs en el Programa del Dia Mundial de les Persones Refugiades, per la qual cosa es va comptar amb la presència de representants de la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat.

Sobre Benito Menni CASM

Benito Menni Complex Assistencial en Salut Mental és un conjunt de dispositius assistencials pertanyents a les Germanes Hospitalàries del Sagrat Cor de Jesús i dedicats a l'atenció sanitària i social integral de les persones que pateixen malalties mentals.

L'Hospitalitat, entesa com un servei als altres, tenir cura i acompanyar; la qualitat en l‘atenció sanitària i social, basada en el treball i compromís de tots en la millora contínua i en el camí cap a l'excel·lència; l'ètica com una forma de sentir, pensar i actuar, i la priorització i sensibilitat cap a les necessitats de les persones més desafavorides són alguns dels valors més representatius de Benito Menni CASM.

El centre està gestionat per la Congregació de les Germanes Hospitalàries del Sagrat Cor de Jesús, una Institució de l'Església Catòlica, sense ànim de lucre, que treballa des de fa més de 135 anys en l'acollida, cura especialitzada, assistència integral i reinserció social de persones amb malaltia mental, discapacitat intel·lectual i altres malalties, amb preferència per les persones més vulnerables, segons les necessitats de cada moment i lloc.

En l'actualitat, l'acció hospitalària està present en 27 països, de 4 continents, amb més de 350 centres i dispositius d'atenció sociosanitària i prop de 2 milions de beneficiaris l'últim any. Aquesta tasca es realitza gràcies a l'entrega i dedicació de més de 1.000 germanes, 11.000 professionals i nombrosos voluntaris. Concretament a Espanya, Germanes Hospitalàries està present en 11 comunitats autònomes, amb més de 5.400 llits i 100 dispositius d'assistència comunitària, més de 400 germanes, al voltant de 6.000 col·laboradors i més de 800 voluntaris.